4 Şubat 2009 Çarşamba

Elmalı Tart


Bugün bir arkadaşım arayıp,bana uğrayacağını söyledi.Hiçbir hazırlığım yoktu ve hemen evi toparlamaya çalıştım.Küçük çocuklular halimi çok iyi anlarlar.Toplarsın,toplarsın ve beş dakika sonra elde var sıfır.Tabi canım annemi aradım hemen.O da sağolsun bana bu nefis tartı yapıp gönderdi.Derin dondurucudan mis gibi tavuklu börekler de çıkınca bana salata yapmak düştü.Öncelikle annemin tartını yazmak istiyorum.


Karameli İçin:

3 kahve fincanı şeker

1.5 adet limonun suyu


Keki için:

3 adet elma

3 yumurta

1 su bardağı şeker

1.5 su bardağı un

1 adet limonun kabuğu (rende)

3 yemek kaşığı mısırözü yağı

1 tatlı kaşığı tarçın


1.Karameli için şeker ile limon suyunu alüminyum tepside yakıp,karamelize olmalarını sağlıyoruz.

2.Elmaları üzerine dilimleyip,tarçın serpiyoruz.

3.Kek için,yumurta ile şekeri iyice çırpıyoruz.

4.Yağ ve limon kabuğu rendesini ekleyip,biraz daha çırpıyoruz.

5.Unu eleyerek ekliyoruz,karıştırıyoruz.

6.Kek harcını elmaların üzerine döküyoruz.170 derecede pişiriyoruz.

7.Kek kenarlarından ayrılmaya başlayınca fırından çıkarıyoruz.

8.Sıcakken tepsiden çıkartıyoruz.Afiyet olsun.








8 yorum:

yaban mersini dedi ki...

ooo insanın annesinin bu kadar yakın olması ve tart yollayabilmesi ne güzel..bana da dün bir arkadaşım ugrayacağını söyledi,ama ben hem kek yaptım hem de evi topladım:)))

Adsız dedi ki...

Müjdecim anneciğinin ellerine sağlık, tart nefis gözüküyor:).
Sevgiler....
aslı

müjde dedi ki...

Sevgili Diyalog Yemekleri,
Allaha çok şükür bu konuda şanslıyım.Allah annelerimizin eksikliğini göstermesin.Sevgiler...

müjde dedi ki...

Sevgili Aslı,
Annem adına teşekkür ederim.Sevgiler...

Adsız dedi ki...

süper annenin ellerine sağlık müjde..tart harika görünüyor.sevgiler..

yeşim dedi ki...

müjdecim annenin eline sağlık çok güzel görünüyor.afiyetler olsun.iyi hafta sonları sevgiler....

müjde dedi ki...

Sevgili Ysunbuka,
Çok sağol canım.Sevgiler...

müjde dedi ki...

Sevgili Yeşim,
Ziyaretin güzel yorumun için teşekkürler.Sana da iyi haftasonları.Sevgiler...

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin
Daisypath Next Aniversary Ticker
Lilypie Kids Birthday tickers