15 Şubat 2009 Pazar

Porselen Demlik Çay Saati 36.Hafta ve ELMALI TOPPARE


Cuma akşamı kalabalık bir misafir grubunu ağırladım.Emine Beder'in kitabında görüp,uzun zamandır denemek istediğim elmalı toppareyi denemek için bana da gün doğdu.Hem çok lezzetli hem de bereketli.Bir kısmını da anneme götürdüm ve o da arkadaşlarına ikram etti.Her iki misafir grubunda da çok beğenildi.Denemenizi tavsiye ederim.
Sevgili Mutfak Telaşı Ayşe beni etkinliğine davet etmiş.Kendisine çok teşekkür ediyorum ve kolaylıklar diliyorum.Bu tarifimi de ona gönderiyorum.


Kurabiye Hamuru:


2 yumurta

1 paket margarin veya tereyağı (yumuşamış)

2 çorba kaşığı yoğurt (silme)

5 su bardağı un

1 su bardağı şeker

1 paket kabartma tozu

2 paket vanilya


İçi:


1/2 su bardağı şeker

5 adet iri elma

50 gr. fındık (iri dövülmüş)

2 tatlı kaşığı tarçın


Şerbet :


2 su bardağı şeker

1.5 su bardağı su

1/4 limon suyu


Üzerine :


Hindistan cevizi


1.Genişçe bir kaba yumuşamış margarini,yumurtaları,yoğurdu ve şekeri alıp,krem haline gelene dek yoğuralım.

2.Kabartma tozunu,vanilyayı ve unu ekleyip özlü bir hamur yoğuralım.

3.Hamurun üzerine nemli bir bez örterek 20-25 dk. dinlendirelim.

4.İç harcı için elmaları soyup,rendeleyelim.

5.Bir tencereye alıp şeker ve tarçınla bıraktığı suyu çekene dek pişirelim.

6.İsteğe bağlı olarak fındığı ekleyelim.Ben eklemedim.

7.Şerbet için su,şeker ve limon suyunu bir tencerede 5 dakika kaynatıp,soğumaya bırakalım.

8.Fırını 190 dereceye ayarlayalım.

9.Dinlenen hamurdan yumurta iriliğinde parçalar koparıp,yuvarlayalım.İşaret parmağımızla iç kısmını oyalım.Elmalı içi koyup,ağız kısmını büzerek hamuru kapatalım.

10.Yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsisine dizip,190 derecede ısınmış fırında kurabiyeleri üzerleri açık pembe renk alana kadar pişirelim.

11.Kurabiyeler pişer pişmez,soğuk şerbetin içine alıp,ters yüz ederek 5 dakika bekletelim.

12.Kurabiyeleri şerbetten alıp,hindistan cevizine bulayalım.Afiyet olsun.

28 yorum:

mutfaktelaşı dedi ki...

tarifin yayında canım, ellerine sağlık.yeni tariflerini de bekliyorum sevgiler.iyi akşamlar.

IŞILCA TATLAR dedi ki...

Müjde'ciğim,
Şekerpare gibi şerbeti de olan güzel bir kurabiye olmuş. Ellerine sağlık canım.
Sevgilerimle,

Damak Tadı dedi ki...

Nefis bir kurabiye olmuş canım,ellerine sağlık..


Sevgilerle..

pelince dedi ki...

Nefis olmuş müjdecim ellerine sağlık...

Sevgiler.

TOKEVİNAÇKEDİSİ/1000NUR dedi ki...

elma,tarçın ve fındık kurabiyede buluşmuşlarsa kesin nefisss bir lezzet olmuştur
ellerine sağlıkkk

hayat dedi ki...

Merhaba Sevgili Müjde,daha önce de bloğunu gezdim ama bir türlü yorum gönderemedim.
yeniden denedim inşallah bu sefer tariflerinin mükemmel olduğunu yazabilirim.Gerçektende verdiğin tarifler çok güzel birazda hemşeri oluşumuzdan kendime daha yakın hissediyorum.
Sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

Bu kurabiyeler tam benlik, cevizli ve elmali kurabiyeleri cok severim. Ellerine saglik canim, iyi haftalar diliyorum.

Naile dedi ki...

Görünce ağzımın suyu aktı desem...

Sevgiler..

müjde dedi ki...

Sevgili Ayşe,
Çok teşekkür ederim canım.Kolay gelsin.Sevgiler...

müjde dedi ki...

Sevgili Işıl Abla,
Çok teşekkür ederim.Sevgilerimle...

müjde dedi ki...

Sevgili Gül,
Ziyaretine çok sevindim.Yine beklerim.Sevgiler...

müjde dedi ki...

Sevgili Pelin,
Çok sağol canım.Öpüyorum seni.

müjde dedi ki...

Sevgili Binnur,
Hoşgeldin canım.Sağol güzel yorumun için.Öpüyorum seni.

müjde dedi ki...

Sevgili Hayat,
Güzel ve içten yorumunu okuyunca yüzümde kocaman bir gülümseme belirdi.Sağol.Hemşeri olduğumuza sevindim.Belki birgün tanışmak kısmet olur.Ben de hemen senin siteni ziyaret ettim ve çok beğendim.Bumdan sonra sık sık gelirim artık.Sevgilerimle...

müjde dedi ki...

SEvgili Kızılcık Şurubu,
Sen de bendensin desene.Teşekkür ederim canım.Sevgilerimle...

müjde dedi ki...

Sevgili Naile,
Yakın olsak gönderirdim.SEvgiler...

Tijen dedi ki...

Bugün ben de güzel bir elmalı yaptım, onun için özenmiyorum ama yapmamış olaydım ne hale gelirdim bilemiyorum!

yildiz dedi ki...

Elmali tatlilara bayilirim,ellerinize saglik.
Bana da beklerim,sevgiler...

müjde dedi ki...

Sevgili Tijen,
Senin de ellerine sağlık.Afiyet olsun canım.

müjde dedi ki...

Sevgili Yıldız,
Ziyaretine ve yorumuna çok memnun oldum.Sevgiler...

Adsız dedi ki...

nefıs gorunuyor ellerıne saglık canım sevgıler...

müjde dedi ki...

Sevgili Banu,
Çok sağol ziyaretin için.Öpüyorum.

hanimelipasta.com dedi ki...

Ellerine sağlık şekerim. Ben de bayılırım içinde elmatarçın olan herşeye.
Hemen denenecekler listesine ekliyorum.
Sevgilerle
Hülya

müjde dedi ki...

Sevgili Hülya,
Güzel yorumun ve ziyaretin için sağol tatlım.Sevgiler...

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Harika bir tarife benziyor, hiç görmemiştim. Mutlaka denemeye değer.
Sevgiler,
Esra

müjde dedi ki...

Sevgili Esra,
Bence en kısa zamanda denemelisin.Sevgiler...

Adsız dedi ki...

bende yaptım ama başka bir siteden almıştım tarifi mükemmel oldu misafirlerimde çok beğendiler tarifi onlarada verdim harikaaa...

Adsız dedi ki...

bende yaptım ama başka bir siteden almıştım tarifi mükemmel oldu misafirlerimde çok beğendiler tarifi onlarada verdim harikaaa...

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin
Daisypath Next Aniversary Ticker
Lilypie Kids Birthday tickers