18 Şubat 2009 Çarşamba

Viskili Pasta




Geçen hafta gittiğim bir arkadaşımda bu nefis pastayı tadıp,ilk fırsatta denemek için tarifini sevgili Feriha abladan almıştım.Cuma akşamı gelen misafir grubuna yaptım ve çok beğenildi.



Pandispanya :


5 yumurta


3 kahve fincanı şeker


3 kahve fincanı un


1 kahve fincanı mısır nişastası


1 kahve fincanı kakao


1/2 çay kaşığı karbonat ( yeterince kabarmazsa)




Islatmak için :


3 yemek kaşığı viski


1 çay bardağı şekerli su




İçi :


Damla çikolata


Krema için:


1 paket Pınar sade krem şanti


1 kahve fincanı kakao


1 su bardağı süt




1.Fırınımızı 170 dereceye ayarlıyoruz.


2.Yumurta ile şekeri yaklaşık 10 dakika çırpıyoruz.


3.Unu,nişastayı,kakaoyu eleyip,tahta kaşıkla karıştırarak ekliyoruz.


4.Karışımı tabanını yağladığımız kelepçeli kalıba döküp,170 derece ısılı fırında kürdan testini geçene kadar yaklaşık 1 saat pişiriyoruz.


5.Krema için krem şanti,süt ve kakaoyu mikserle önce düşük devirde 2 dakika,sonra hızlı devirde 5 dakika çırpıyoruz.


6.1 çay bardağı şekerli suyla viskiyi karıştırıyoruz.


7.Pandispanyamızı ikiye bölüp bu karışımla her iki parçayı da ıslatıyoruz.


8.Arayı krem şantiyle kaplayıp,üzerine damla çikolata serpiyoruz.


9.İkinci katı da kapatıp,pastayı krem şantiyle kaplıyoruz.Dilediğimiz gibi süslüyoruz.Afiyet olsun.



*Krem şantinin mutlaka Pınar marka olması gerekiyormuş.Yoksa aynı lezzeti vermiyormuş.

14 yorum:

Adsız dedi ki...

ellerine sağlık müjde abla cok güzel gözüküyor.Viskili olmasıda ayrıca hoşuma gitti:)değişik bir pasta eminim tadı da çok güzeldir.
sevgiler
Beyza:)

Tijen dedi ki...

Pek afili bir pasta Müjde'ciğim.
Şöyle bir pasta yemeyeli ne çok oldu. Yakınlarda kendime bir pasta molası vermeliyim!

Seda dedi ki...

Valla çok süper görünüyo e biz geldiğimizde de yaparsın artık:)))ellerine sağlık canım benim kocaman öptüm

meleginmarifetleri dedi ki...

Mmmm nefis bir pasta olmuş bence ellerine sağlık müjde..
Sevgiler.

müjde dedi ki...

Sevgili Beyza,
Hakikaten tadı çok farklı.Sen gel,sana da yaparım.Öptüm.

müjde dedi ki...

SEvgili Tijen,
Ben pastasız bir hayat düşünemiyorum bile.

müjde dedi ki...

Sevgili Seda,
Sen iste akan sular durur.Tabi ki yaparım.Öpüldün.

müjde dedi ki...

Sevgili Melek,
Çok sağol canım.Öpüyorum seni.

Unknown dedi ki...

Sevgili Müjde merhaba pasta harika görünüyor elle
rine sağlık tamamını aldım kocaman sevgiler..

DERYA

capankizimutfakta dedi ki...

MUJDECIGIM SENIN MIMLEDIM CANIM BAKARMISIN BI ???? OPTUM..

müjde dedi ki...

Sevgili Çapan Kızı,
Çok sağol.

müjde dedi ki...

Sevgili Derya,
Ziyaretine ve güzel yorumuna çok memnun oldum.Yine beklerim.Sevgiler...

Yemekbahane dedi ki...

Viskiyi kocacım bir pastada yemek ister diye düşünüyorum hemen :)
Eline sağlık canım.

müjde dedi ki...

Sevgili Müge,
Benim eşim bu pastaya bayıldı.Umarım seninki de sever.Sevgiler...

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin
Daisypath Next Aniversary Ticker
Lilypie Kids Birthday tickers