7 Haziran 2009 Pazar

Zeytinyağlı Semizotu




ZEYTİNYAĞLI SEMİZOTU






Çok sıcak bir günden merhabalar.Türkiye'nin her yeri bu kadar sıcak mı bilmem ama bugün Aydın'da hava acayip sıcak.Bugün Pazar,değişiklik olsun dedik ve kahvaltıyı dışarıda yaptık ama aşırı sıcak yüzünden kahvaltı bizim için azaba dönüştü.Benim tansiyonum düştü,eşiminki çıktı.Sıcaktan şikayeti olmayan tek kişi ise Yağız paşa .O, parkta oynamaktan çok keyif aldı.




Bu arada daha önceki postumda Yağız'la ilgili çok cici şeyler yazmışsınız,çok mutlu oldum.Ama keşke kendisi de elleri gibi tombik olsaydı...Üstteki resim de bunun ispatı.
Annesi sürekli mutfakta birşeyler deniyor oğluşu için ama Yağız paşa yememekte direniyor.:((



Sıcak yaz günlerinde yanında buz gibi bir tabak yoğurtla iyi bir alternatif olabilir diye bu nefis zeytinyağlı semizotunu yayınlamak istedim.






1 bağ semizotu




1 adet kuru soğan




2 adet domates




1/2 çay bardağı pilavlık bulgur




1 yemek kaşığı kırmızı toz biber




Tuz




Zeytinyağı






1. Semizotu ayıklanır ve bol suda yıkanır.




2. Zeytinyağı tencereye alınır ve yemeklik doğradığımız soğanlar üzerine ilave edilerek kavurulur.




3. Yemeklik doğradığımız domatesler ilave edilir.




4. Semizotu ıspanak doğrar gibi doğranır.Kart sapları varsa atılır.




5. Domateslerin üzerine semizotu,tuz ve kırmızı toz biber ilave edilir.




6. Kısık ateşte semizotları yumuşayana kadar pişirilir.




7. Ocaktan almadan 5 dakika önce bulgur ilave edilir,karıştırılır.Afiyet olsun.






3 yorum:

Pembe Tatlar dedi ki...

Ben semiz otunun genellikle salatasını yapıyorum yemeğini hiç denemedim ama eminim çok güzeldir ellerine sağlık canım:)

made in funda dedi ki...

SEMİZOTUNUN YEMEĞİ DE NEFİS OLMALI.ELLERİNE SAĞLIK CANIM...MİNİŞ DE PEK ŞEKER MAŞALLAH...

pelince dedi ki...

Yağızda aynen benim Özgür gibi :)) maşallah kuzucuğa...
Semizotu nefis olmuş,ellerine sağlık...

Sevgilerimi yolluyorum...

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin
Daisypath Next Aniversary Ticker
Lilypie Kids Birthday tickers