5 Ekim 2009 Pazartesi

Ezogelin Çorbası

EZOGELİN ÇORBASI

Evlenme yıldönümümüzü kutlayan herkese sonsuz teşekkürler...

Herkese mutlu haftalar dileyerek enfes bir çorba ile başlamak istiyorum.



1 su bardağı kırmızı mercimek

1 çay bardağı kalın bulgur

1 yemek kaşığı domates salçası

1 yemek kaşığı biber salçası

1 adet kuru soğan

Nane

Tuz

Karabiber

Tavuk veya et suyu

Tereyağı

1 yemek kaşığı un



1. Soğanlar yemeklik doğranarak tereyağıyla beraber tencereye alınır.

2. Soğanlar pembeleşince un ilave edilir ve kokusu çıkana kadar kavurulur.

3. Salçalar ve nane eklenir ve onlar da biraz kavurulur.

4. Yıkanmış mercimekler ve bulgur da eklenerek çok az kavrulur.

5. Üzerine tavuk veya et suyu eklenir.Tuzu,biberi ayarlanır.Ağır ateşte mercimekler dağılana kadar pişirilir.

6. Pişince isterseniz blender'dan geçirebilirsiniz.Afiyet olsun.

15 yorum:

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Canım pişti olmuşuz:)))
Bende de ezogelin var:)))
Tarifini sonra mı ekleyeceksin canım
sevgilerimle

Seda dedi ki...

Ellerine sağlık tatlım nefis görünüyor....

tub@ dedi ki...

Kış günlerinin vazgeçilmezi.süper lezzet,bayılırım:)
Ellerine sağlık canım sevgiler

pelince dedi ki...

Bende bugün yapıp içmeliyim,boğazlarım şişti,kulaklarım kaşınıyor :)) miss gibi olmuştur eminim.. ellerine sağlık..

Sevgiler..

Unknown dedi ki...

canım ellerine sağlık bende yaptım
sıra gelmedi yayınlamaya öptüm...

kristalkelebek(aslı) dedi ki...

En sevdiğim çorbalardandır, mis gibi:).
Ellerine sağlık Müjdecim.
Sevgiler;).
aslı

MUTFAKISTAN dedi ki...

Corbalarin en guzeli cok severim
Bulgur ile hic hazirlamamistim
Harika olmus eline saglik canim
Sevgiler

Özlem dedi ki...

Ellerine sağlık canım, biz de çorba mevsimini açtık, hatta hafta sonu genelde soğuk kış günleri tercih ettiğimiz Tarhanayı yaptım...

ARZU - ENGÜZELTATLAR dedi ki...

Sanada iyi haftalar ve huzur dolu nice mutlu yıllar diliyorum. Yılların vazgeçilmez tadı. Afiyet olsun, ellerine sağlık. Sevgiler...

Adsız dedi ki...

canım eline sağlık,sevgilerimle

nurdanın mutfağı

Pembe Tatlar dedi ki...

Ohh canım şu soğuk günlerde miss gibi sıcacık...
Ellerine sağlık!!!

Birileri anlatsın dedi ki...

Nefis görünüyor canım ellerine sağlık. Bende bugün yaptım ama hazır paket kullandım...

Disalce dedi ki...

ellerine sağlık...

bi defa denemiştim...tutturamamıştım..senin tarif güzele benziyor..

öpüyorum seni..

e.esma.albayrak dedi ki...

ımm kışın sıcak sıcak ne güzelde gidiyor ...
tabi kıvamını tutturabilirsem:(

rumma dedi ki...

Harika bir lezzet gerçekten..ellerinize sağlık..

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin
Daisypath Next Aniversary Ticker
Lilypie Kids Birthday tickers